Rezervujte se k nám!

Vnitřní řád ordinace

Dle zákona 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách) je pacient povinen dodržovat vnitřní řád ordinace:

PACIENT JE VŽDY POVINEN ŘÍDIT SE POKYNY ZDRAVOTNICKÉHO PERSONÁLU.

  • Dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup zdravotnickým personálem.
  • Pravdivě informovat ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb. Nesplnění této povinnosti je považováno za hrubé porušení tohoto vnitřního řádu.
  • Chovat se dle zásad slušného chování k zdravotnickým pracovníkům a řídit se jejich pokyny.
  • Dodržovat zásady občanského soužití a dobrých mravů ve vztahu k jiným pacientům, jejich případným zákonným zástupcům, a zdravotnickým pracovníkům. Nikoho verbálně nenapadat, nekřičet ani nezvedat hlas.
  • Nepožívat před a během vyšetření alkohol nebo jiné návykové látky.
  • Řídit se tímto vnitřním řádem.
  • Provozní a ordinační doba je zveřejněna u vstupu do zdravotnického zařízení a na webových stránkách společnosti. V této době jsou v ordinaci přítomni zdravotničtí pracovníci a poskytují zdravotní služby registrovaným pacientům.
  • Poslední pacient je ošetřen 15 minut před koncem ordinační doby.
  • Objednání na vyšetření ve zdravotnickém zařízení se pacienti vždy objednávají. Ve výjimečných případech lze provést vyšetření pacienta i bez předchozí domluvy.
  • Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně.
  • Časové možnosti pro jednotlivá ošetření a prohlídky jsou omezené. Je tedy nutné požadavek co nejvíce specifikovat.
  • Vzhledem k charakteru a chodu ambulance může dojít k posunutí času objednání, někdy i o delší časový interval.
  • Je nutné, aby se objednaný pacient, který se nemůže dostavit na vyšetření, předem omluvil a neblokoval tak rezervovaný čas jiným pacientům.
  • Doklad o dočasné pracovní neschopnosti (DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta.
  • Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, bude mu DPN ukončena v daném termínu plánované kontroly.
  • Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti (DPN) vystavuje a vede vždy ošetřující lékař (OL), a ne automaticky, jak se mnozí domnívají všeobecný praktický lékař (VPL). Bližší informace na stránkách Ministerstva zdravotnictví. O DPN si můžete zažádat u svého OL. OL posoudí, zda jste schopen při vašem onemocnění pracovat. OL je povinen vám DPN vystavit a vést po dobu, po kterou jste v jeho péči, a DPN ukončit. V případě nejasností s DPN se obracejte s dotazy na místně příslušnou ČSSZ, případně na zdravotní pojišťovnu eventuálně zdravotní odbor Krajského úřadu.